در ادامه مطلب می توانید تکه هایی از ابتدای این پایان نامه را بخوانید

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل

عنوان:

مدل ارزیابی فنی و اقتصادی عملکرد سیستم های BRT و LRT در کلان شهرهای ایران (مطالعات حالت: تهران)

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده
در این پایان نامه هدف ارزیابی فنی و اقتصادی سیستم های حمل و نقل همگانی اتوبوس تندرو (BRT) و قطار سبک شهری (LRT) از جنبه های مختلف اقتصاد، تسهیلات و محیط زیست می باشد. به طوری که بعد از شناخت این گونه سیستم ها و چگونگی چگونگی عملکرد و ملزومات و آگاهی از مزایا و معایب آنها، به انتخاب معیارهای مناسب از میان منابع موجود پردا خته شده می باشد و در نهایت به کمک روش های تصمیم گیری چند معیاره و تکنیک های اقتصاد مهندسی پیشرفته، به ارزیابی آنها پرداخته شده می باشد.
مقدمه
امروزه حمل و نقل یکی از اساسی ترین نیازهای بشر می باشد و از آنجا که توسعه صنایع، افزایش رفاه اجتماعی و نماد پیشرفت هر کشور وجود حمل و نقل مناسب و ایمن می باشد پس همواره به عنوان شاخصی مهم در برنامه ریزی های کلان مورد توجه مدیران و تصمیم گیرندگان قرار گرفته می باشد. از طرفی رشد روز افزون جمعیت در کشوری مانند ایران و به تبع آن کلان شهرهایی مانند تهران و نیز افزایش مالکیت وسائط نقلیه شخصی، همواره مشکلاتی را از قبیل ترافیک و آلودگی های زیست محیطی ناشی از آن در شهرهای بزر گ به همراه داشته می باشد به گونه ای که همواره بر طرف کردن این معضلات از دغدغه های مدیران و برنامه ریزان شهری به شمار می رود. از آنجا که سسیستم های حمل و نقل عمومی سنتی نمی تواند پاسخگوی این گونه معضلات باشد، پس توسعه حمل و نقل عمومی مدرن تر یکی از راهکارهای اصلی برای بر طرف کردن این گونه معضلات ترافیکی به حساب می آید و بر ساختار شهری نیز تاثیر بسزایی می گذارد. حال با در نظر داشتن این که حمل و نقل عمومی نیز دارای ابعاد بسیار گسترده ای می باشد و انتخاب سیستم مناسب از میان سایر سیستم ها که بتواند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد و از طرفی کاهش دهنده معضلات ترافیکی و عوارض آن نیز باشد، مستلزم شناخت کافی از سیستم مورد نظر، چگونگی عملکرد و ملزومات آن می باشد ضمن این که بایستی در انتخاب نوع حمل و نقل همگانی، پارامترهای موثر در نظر گرفته گردد. حال با در نظر داشتن آن که در بین سیستم های حمل و نقل عمومی BRT و LRT از هزینه های احداث کمتری نسبت به مترو برخوردار هستند و همچنین به دلیل قابلیت حمل تعداد زیاد مسافر به خصوص در ساعات اوج ترافیک، مورد توجه کارشناسان حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته اند. حال با در نظر داشتن موردها مطرح شده فوق در این پژوهش به شناخت بیشتر این سیستم ها، قابلیت و عملکرد آنها در حمل و نقل همگانی و جابجایی مسافر پرداخته خواهد گردید و در نهایت از جنبه های مختلف مورد ارزیابی و مطالعه قرار خواهد گرفت.
فصل اول
1-1) اهمیت موضوع
با در نظر داشتن توسعه زندگی شهرنشینی و رشد روز افزون جمعیت در شهرهای بزرگ بخصوص کلان شهرهای ایران و بالتبع بالا رفتن مالکیت وسائط نقلیه شخصی و تمایل شهروندان به بهره گیری از این نوع سیستم حمل و نقل، معضلات و مشکلاتی از قبیل بهره گیری مضاعف از سوخت های فسیلی که نتیجه آن آلودگی های محیط زیست را به همراه داشته و نیز ترافیک سنگین در مسیرهای شریانی و اصلی که اثرات سوء اجتماعی را برای شهروندان به ارمغان آورده می باشد اینک چندی می باشد که کارشناسان این حوزه به حمل و نقل همگانی روی آورده به گونه ای که سیستم های حمل و نقل همگانی مدرن تری را نسبت به شیوه های سنتی مورد بهره گیری قرار داده اند. حال با در نظر داشتن وجود انواع مختلف حمل و نقل همگانی، نیاز به انتخاب مناسب و بهینه یک سیستم که هم پاسخگوی جابجایی حجم انبوهی از مسافران باشد و هم بتواند خواسته های آنها را در راستای رفاه، آسایش و ایمنی برآورده سازد و از طرفی دغدغه های مدیران را نیز برطرف گرداند، لازم و ضروری گویا. در میان سیستم های موجود در حمل و نقل، در این پایان نامه ارزیابی BRT و LRT که از لحاظ فنی و عملکرد خیلی شبیه به هم هستند مورد نظر می باشد به این علت که هزینه های احداث آنها بسیار پایین تر از مترو می باشد و از طرفی مسائل و معضلات سیستم هایی مانند مونوریل و غیره را شامل نخواهند گردید.
2-1) پیشینه پژوهش
با در نظر داشتن جستجویی که در منابع مختلف صورت گرفت، منابعی در داخل موجود می باشدکه صرفاً به تأثیر و تأثیر احداث این گونه سیستم ها به صورت مجزا پرداخته و در بعضی موردها به ارزیابی عملکرد بعضی از این سیستم ها در کریدورهای شهری قبل از ساخت و در مورد هایی نیز به ارزیابی عملکرد این گونه سیستم ها بعد از احداث پرداخته شده و بعضاً منابعی در ارتباط با انواع سیستم های حمل و نقل عمومی موجود می باشد که در آن اطلاعاتی در ارتباط با مبانی فنی این سیستم ها موجود می باشد. در منابع خارجی اطلاعات تکمیلی تر در ارتباط با این سیستم ها موجود می باشد به طوری که در بعضی از سایت های معتبر اینترنتی، کتابها، مقالات و گزارشات مربوط به مطالعات موردی اطلاعات کامل تری در این موجود می باشد و بعضاً این دو سیستم را به گونه کلی از جنبه های مختلف در ترازوی مقایسه قرار داده می باشد.
3-1) سئوالات یا فرضیات
یکی از محدودیت های این پژوهش دسترسی به اطلاعات آماری کامل مربوط به این موضوع می باشد به گونه ای که تمام معیارهای مد نظر در این پژوهش را پوشش دهد پس به دلیل موجود نبودن این اطلاعات در داخل کشور بایستی از منابع خارجی و معتبر که تجربه اجرای هر دو سیستم و نتایج عملکرد آن را داشته باشند بهره گیری گردد.
تعداد صفحه : 157
قیمت : 14700 تومان

 

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود مقاله ISI با ترجمه فارسی: تنش الاستو پلاستیک در جداره ضخیم سیلندر

***

دسته‌ها: عمران