دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمیناربرای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی عمران – راه و ترابری

عنوان :

تأثیر سیستم های اطلاعات مکانی در مدیریت نعمیر و نگهداری خطوط راه آهن

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
 
چکیده
راه آهن ها همواره بخش استراتژیک سیستم حمل و نقل هر کشوری را تشکیل می دهند و بدین ترتیب تأثیر قابل ملاحظه ای در پشتیبانی یک اقتصاد سالم اعمال می کنند ، پس سالیانه در جهان سرمایه گذاری هنگفتی به جهت ساخت و نگهداری این سیستم هزینه می گردد . بهره گیری بهینه از این سرمایه گذاری هنگفتی به جهت و نگهداری این سیستم هزینه می گردد . بهره گیری بهینه از این سرمایه گذاری و دستیابی به بهترین و پیشرفته ترین علوم و فن آوری های موجود ، لزوم طراحی و پیاده سازی یک سیستم اطلاعات مکانی را به جهت مدیریت بهینه تعمیر و نگهداری توجیه می نماید . بهره گیری از سیستم های اطلاعات مکانی راهکار قدرتمندی جهت انجام تجزیه و تحلیل های پیچیده به مجموعه داده های مختلف می باشد . انجام پردازش های تکراری با در نظر گرفتن شرایط مختلف برای دستیابی به نتیجه بهینه تنها توسط کامپیوتر امکانپذیر می باشد که می تواند عملیات را با سرعت زیاد و هزینه کم انجام  دهد . امروزه اطلاعات قدرت می باشد و قدرت پردازش اطلاعات در   GIS    ما را قادر می سازد که داده های مکان مرجع را به گونه کمی و کیفی مورد بهره گیری قرار دهیم و تجزیه تحلیل های پیچیده می تواند تا رسیدن به یک جواب مطلوب انجام شوند ، راهی که با بهره گیری از روش های دستی بسیار گران و یا غیر ممکن خواهد بود . در این پژوهش یک کار عملی برروی یکی از محورهایی که در مرکز تحقیقات راه اهن انجام شده می باشد را مطالعه می کنیم که در آن طراحی و پیاده سازی یک سیستم   GIS  جهت مدیریت تعمیر و نگهداری خطوط راه آهن با مدل سازی وضعیت روسازی خطوط راه آهن ایران و جمع آوری و تحلیل اطلاعات مورد نیاز من جمله سرعت حرکت قطار ، تناژ بار عبوری و غیره ، ضمن طبقه بندی خطوط بر حسب بار تئوری ترافیک ، شاخص هزینه های تعمیر و نگهداری روسازی نسبت به شاخص ارائه شده ارائه و مقایسه گردیده می باشد .
در مجموع از دستاورد های این پژوهش طبقه بندی خطوط بر مبنای استاندارد ها ، مقایسه بلاک ها از نظر طبقه بندی ، ارائه فاکتور های تصحیح هزینه های تعمیر و نگهداری بر مبنای نشانگر پایه و در نهایت تعیین هزینه های تعمیر و نگهداری هر بلاک با در نظر داشتن شرایط و ویژگی های خاص آن بلاک می باشد .
تعداد صفحه :232
قیمت : 14700 تومان

***

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دانلود پایان نامه ارشد عمران سازه:طراحی بهینه قاب‌های فولادی به کمک الگوریتم رقابت استعماری

—-

پشتیبانی سایت :       

دسته‌ها: عمران

دیدگاهتان را بنویسید