دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران- راه و ترابری

عنوان: 

مطالعه خرابی های روسازهای بتنی

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی گردد

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن می باشد هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود اما در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می باشد)
چکیده:

با در نظر داشتن نیاز و مطالعه و تحقیقات بیشتر نسبت به روسازی های صلب در کشور می طلبد که مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی مرتبط و همچنین دانشگاهها توجه بیشتری به این امر داشته باشند. پس بایستی تحقیقات و مطالعات علاوه بر روشهای طراحی و اجرای روسازی های بتنی روش های ترمیم و نگهداری را نیز شامل می گردد. روشهای ترمیم و نگهداری شامل چگونگی نگهداری و همچنین شناخت انواع خرابیها و راههای مقابله و اصلاح آنها می باشد. در این پژوهش خرابیهای روسازیهای صلب مورد مطالعه قرار گرفته می باشد. و کلیه خرابیها در دو قسمت خرابیهای روسازیهای بتن سیمانی و خرابیهای فرودگاههای بتن سیمانی از منابع مختلف جمع آوری و آورده شده می باشد. خرابیهای مربوط به Tie بارها و Dowel بارها بطور مفصل مطالعه و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته می باشد. به این شکل که یک مدل شامل چهار دال ساخته شده و Tie بارها و Dower بارها نیز با مشخصات مورد نظر مدل شده اند. مدل مورد نظر شامل چهار دال Tie بارها و Dower بارها و بستر می باشد. که مشخصات مورد نظر هر کدام به مدل معرفی شده می باشد. مدل مورد نظر پس از بارگذاری توسط نرم افزار SAFE تجزیه و تحلیل شده می باشد. و نتایج خروجی به صورت شکل و نمودار و فایل های متنی آورده شده می باشد. در مدل تشکیل شده می توان بار مورد نظر را به هر شکل دلخواه و در هر نقطه ای که مد نظر باشد اعمال نمود. و پس از بارگذاری و تجزیه و تحلیل مدل آن را نیز طراحی نمود و نتایج حاصله را به صورت اشکال مختلف اعم از طرز قرار گیری Tie بارها و Dower بارها و تغییر شکلهای مختلف و عکس العمل بستر و نمودارهای مربوط به تنش و برش و … را نظاره نمود. به علاوه می توان نتایج حاصله را بصورت جداول و فایلهای متنی نیز ارائه نمود. 

مقدمه:

شناخت روسازیهای بتنی و اطلاعات کافی در مورد آن و چگونگی نگهداری و شناخت انواع خرابیهای آن می تواند در بسیاری از موردها کارساز باشد. مانند اجرای روسازی آسفالتی در محورهای با ترافیک عبوری سنگین باعث ایجاد ناهمواری، موجهای بلند و نهایتا شکستگی می گردد. پس با اجرای روسازی های بتنی در شیب ها و مناطق با ترافیک سنگین می تواند کارساز باشد. با شناخت روسازیهای بتنی و انواع خرابیهای آن و چگونگی مدیریت و بر طرف کردن آن ها می توان زمینه رقابت بین این دو نوع روسازی را فراهم نمود که در نهایت منجر به بهبود کیفیت اجرای روسازیها و مدیریت بهینه آنها می گردد. در کشور ما اکثر روسازی ها از نوع انعطاف پذیر می باشد. این امر به دلیل وجود منابع و مواد اولیه روسازی اسفالتی می باشد. به دلیل وسعت بهره گیری از این نوع روسازی در کشور و وجود اطلاعات کافی در این مورد تمایل به بهره گیری از ان را بیشتر نموده می باشد. به علت عدم بهره گیری از روسازی صلب در راهها گویا که نبود برنامه ریزی و در نظر داشتن این بخش باعث شده که هیچ پروژه راهسازی طراحی و اجرا نگردد و کلیه مشاوران و طراحان طراحی خود را فقط معطوف به روسازی صلب نمایند. 

تعداد صفحه : 274
قیمت : 14700 تومان

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   سمینار کارشناسی ارشد رشته عمران : بررسی اندرکنش سد بتنی وزنی و فونداسیون

***

دسته‌ها: عمران

دیدگاهتان را بنویسید