بیست نکته کلیدی در سئوی داخلی

0 Comments

بیست نکته کلیدی در سئوی داخلی سایت

سئوی داخلی (Onpage SEO) یه سری از فعالیتاتون در چگونگی ارائه محتوا، سئوی کلی سایت و رعایت اصول بهینه سازیه که واسه رتبه بندی بهتر سایت در یافته های جستجوی گوگل باید در نظر گرفته شه.

سئوی داخلی و سئوی خارجی وابسته و مکمل یه دیگه هستن. سئوی خارجی که لینک بیلدینگ رو هم شامل میشه، روندیه که نتیجه اون همیشه دست شما نیس. برتری سئوی داخلی در اینه که همه چیز در کنترل خود شماس.

خیلی از مطالب موجود در این مقاله قبل از این در مقالاتی جدا از هم و تخصصی از بررسی شده و این مقاله یه جمع بندی کلی از اصول سئو سایت و سئو مطالب میشه.

موارد زیر شامل چک لیستایی هستن که شما واسه بهبود سئوی داخلی سایت خود، واسه سوالات موجود در اون باید جواب ” بله ” داشته باشین و مطمئن شید که همه موارد رو انجام دادین.

۱- عنوان صفحه در سئوی داخلی

عنوان هر صفحه مهمترین المان سئوی داخلیه و معمولا شامل کلید واژه هدف گذاری شده در متنه. انتخاب عنوان مربوط به موضوع و شامل کلید واژه باعث می شه که در صفحه یافته های جستجوی گوگل، صفحه و سایت شمام به کاربران پیشنهاد شه.

چک لیست عنوان صفحه

  • مهمترین کلید واژه هدف گذاری شده در متن در عنوان سایت شما هست؟
  • در شروع عنوان سئوی مطلب خود از کلید واژه استفاده کردین؟
  • عنوان سئوی مطلب شما دارای ۷۰ کاراکتره؟
  • عنوان محتوای شما استثنایی و خاص هستش؟

راهنمای عنوان صفحه

از استفاده عناوین تکراری در مطالب جورواجور دوری کنین، محتوا باید منحصربه فرد و قابل فهم باشه.

۲- توضیحات متا در سئوی داخلی

تگ توضیحات واسه جذب بازدیدکننده به سایت مهمه چون که این بخش در یافته های جستجو نشون داده می شه. توضیحات متا قبل از این تاثیر بالایی در رتبه بندی گوگل داشته اما به دلیل سوء کاربرده های کاربران و معرفی الگوریتمای جدید گوگل مانند مرغ مگس خوار، تا حدی ارزش و اعتبار اون در رتبه بندی یافته های جستجو کم شده.

با این وجود بازم توضیحات متا مهمترین بخش واسه جلب توجه مخاطبین و مشخص کردن موضوع محتوای شماس.

چک لیست توضیحات متا

  • تگ توضیحات شما شامل کلید واژه هدف گذاری شده در متنه؟
  • تگ توضیحات شامل ۱۵۰ کاراکتره؟
  • در محتوای توضیحات خود از مترادفا جهت فهم بهتر مخاطب استفاده شده؟
  • تگ توضیحات واسه هر صفحه منحصربه فرده؟

راهنمای توضیحات متا

مشابه بخش عنوان، تعداد ۱۵۰ کاراکتر اجباری نیس اما اگه بیشتر از مقدار تعیین شده باشه به صورت سه نقطه نشون داده شده و بدون ارزش میشه.

شما باید از کلمات کلیدی هدف و مترادفاشون در توضیحات متا استفاده کنین، چون در صورت مورد جستجو قرار گرفتن، به صورت هایلایت در یافته های جستجوی گوگل نشون داده می شن.

مشخص نیس که چه حد وجود کلمات کلیدی در تگ توضیحات به سئوی سایت شما کمک می کنه اما خود توضیحات به تنهایی باعث افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما هنگام نمایش اون در لیست یافته های جستجو می شه. چیزی رو که شما نمی تونین در عنوان توضیح بدین، می تونین در تگ توضیحات بنویسین، چون که در تگ توضیحات می تونین از تعداد کاراکترهای بیشتری استفاده کنین.

واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در مورد توضیحات متا به مقاله توضیحات متا چیه؟ مراجعه کنین.

در آخر یادتون باشه که از توضیحات منحصربه فردی واسه هر صفحه استفاده کنین و محتوای تگ توضیحات شما واسه صفحات جور واجور تکراری نباشه. تا جاییکه گوگل اعلام کرده اگه نمیتونین توضیحات متای منحصر بفردی واسه هر صفحه داشته باشین بهتره که توضیحات متا ننویسیم.

۳- هدینگ یا عنوانا در صفحه

برعکس تگ عنوان و تگ توضیحات متا، بخش هدینگ در صفحات سایت واسه بازدیدکنندگان میشه دید. موتورهای جستجو موضوع و اطلاعات موجود در صفحه رو از راه همین هدینگا مخصوصا تگ h1 پیدا میکنن.

چک لیست هدینگ صفحه

  • صفحات سایت شما دارای تگ h1 هستن؟
  • در هر صفحه تنها یه تگ h1 هست؟
  • کلید واژه شما در تگ h1 هست ؟ و در اول هدینگ از این کلمه استفاده شده؟
  • محتوای تگ h1 استثنایی و خاص هستش؟
  • در صفحه تگ h2 هم هست؟ اگه بله، محتوای اون با h1 متفاوت بوده و شامل کلید واژه هدفه؟

راهنمای هدینگ صفحه

هدینگا هدف یه سایت رو در چند کلمه میگن. هیچ محدودیتی در تعداد کاراکترهایی که یه هدینگ باید داشته باشه وجود نداره اما معمولا تا جایی که ممکنه کوتاه نوشته می شه تا توجه بازدیدکنندگان رو به خود جلب کنه. جهت کمک به سئوی سایت خود، پیشنهاد می شه از کلید واژه هدف گذاری شده در متن در تگ هدینگ خود هم استفاده کنین. هم اینکه پیشنهاد می شه که از کلید واژه هدف گذاری شده در متن در اول محتوای تگ هدینگ استفاده شه.

تگای h2 و h3 هم اگه شامل کلید واژه شما باشن بر کسب جایگاه در گوگل موثر هستن. البته تاثیر و ارزش اونا به اندازه تگ h1 نیس.

واسه شناخت بهتر تگای HTML و تاثیر اونا بر سئوی داخلی صفحات به مقاله تاثیر تگای هدینگ بر سئو مراجعه کنین.

۴- محتوای صفحه

محتوای سایت باید شامل کلمه های کلیدی انتخاب شده باشه. این کلمات شامل کلمات کلیدی هدف گذاری شده و هم معنی اونا هستش و حواستون باشه که چگالی کلمات کلیدی خیلی زیاد نباشه. هم اینکه کلمات هدف رو وقتی استفاده کنین که واسه مخاطب معنی داشته باشه. مهمترین نکته کسب رضایت مخاطبین و حفظ کیفیت متنه.

چک لیست محتوای صفحه

  • کلمات کلیدی اصلی در پاراگراف اول مطلب شما هست؟
  • تعداد دفعاتی که از کلمات کلیدی استفاده کردین بهینه س؟
  • محتوای شما بیشتر از ۵۰۰ کلمه س؟
  • شما واسه هر صفحه محتوایی تازه و منحصربه فرد دارین؟

راهنمای محتوای صفحه

پیشنهاد میکنیم که محتوای شما بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه باشه چراکه موتورهای جستجو دوستدار متنای بلندتر هستن و کاربران زمان و حوصله مطالعه مقالات طولانی رو ندارن. در نتیجه این تعداد کلمات بهینه س.

طول متن خود رو تا آنجایی که شدنیه بلند کنین اما در نظر داشته باشین که متن شما دقیقا شامل همون اطلاعاتی باشه که کاربر احتیاج داره نه اینکه تو یه انشای طولانی به دنبال موضوع سوال خود بگردد.

گوگل مطمئنا فرق بین وبلاگ و یه سایت تجاری رو هنگام رتبه دهی به محتوا می دونه.

هیچ مقدار دقیقی واسه تعداد کلمات کلیدی در متن وجود نداره، اما همه اون چیزی رو که نیازه بدونین اینه که به طور میانگین در هر دو خط یه بار کلید واژه خود رو بکار ببرین.

شمام اینکه می تونین از کلمات هم معنی با کلید واژه هدف گذاری شده در متن استفاده کنین.

در آخر، محتوای خود رو تازه نگه دارین. شما نباید محتوای تکراری از صفحات سایت خود و یا از صفحات سایتای دیگه داشته باشین چراکه تاثیر منفی در سئوی سایت شما داره. وقتی که موتورهای جستجو دو صفحه عین هم یافت می کنن یکی از این دو محتوا رو اصل در نظر می گیرن و محتوای دیگه رو مثل تصویر زیر در انتهای لیست یافته های جستجو قرار میدن.