تاثیر رنگ بر طراحی بسته بندی

0 Comments

انتخاب رنگ بسته بندی

رنگ در طراحی بسته بندیا یکی از المان هاییه که کار و انتخاب شما رو در محصول از رقبا جدا می کنه. رنگی که شما انتخاب می کنین، می تونه یه پیام به صورت ناخودآگاه در هر کدوم از مشتریان القا کنه.رنگ، بهترین راه واسه شناخت بیشتر نام و واحدتجاری محصول به عنوان یه رسانه بصریه.

رنگ در طراحی بسته بندی باید با لوگوی شما در رابطه باشه، درحقیقت رنگ بسته بندی تصویریه که به بازار، واسه جذب مشتری می فرستید. هیچ وقت رنگ مورد علاقه خود رو بدون بررسی پیامی که انتقال میده انتخاب نکنین. چون ممکنه با وجود خوب بودن، مناسب کار شما نباشه.

واسه اینکه انتخابتون در رنگ بسته بندی درست باشه نیاز دارین به موارد زیر توجه کنین:

  • محصول خود رو تو ذهن داشته باشین و خود رو به جای مشتری بذارین و این موارد رو بررسی کنین، انگیزه شما از خرید این محصول چیه؟ واسه چه رده سنیه؟ شرایط اقتصادی ، اندازه تحصیلات اونا چیه؟
  • اقتصادی

  • هدفی که از محصول دارین رو مشخص کنین و این که چه پیامی رو می خواین به خریدار انتقال بدین، پیامی حرفه ای و مهم؟ درباره سلامتیه؟ به حل مشکلات خریدار کمک می کنه؟ حس خوبی براش بوجود میاره؟ جزو جنسای لوکسه؟ مطمئن باشین رنگا، پیام درستی رو منتقل می کنه
  • مشکلات

  • بدونین که بازار هدف مورد نظرتون از نظر فرهنگی خواهان چه چیزهاییه، و هرگونه معانی فرهنگی از رنگی که می خواین انتخاب کنین رو بدونین. رنگ پایه رو براساس پیامی که می خواین به بازار هدف منتقل کنین انتخاب کنین.
  • یه روش جدید واسه جذب مشتریان پیدا کنین. رنگ بسته بندی رو در بازار امتحان کنین و بعد تصمیم بگیرین که موفقیت آمیزه یا نیاز با تغییر داره.

معنی رنگ سفید در طراحی بسته بندی

در روانشناسی رنگها، رنگ سفید یه بوم خالی و نشونه ای از پاکی، برابری و یا آغازی جدیده. به عنوان رنگ در طراحی بسته بندی، نشونه ای از امنیت و محافظه کارانه بودن محصوله. اما یه انتخاب خوب واسه بیان تصویری از پاکی، نظافت، بهره وری و یا سادگیه.

روانشناسی

معنی رنگ مشکی در طراحی بسته بندی

مشکی رنگ قدرت، قدرت، و کنترله. وقتی که به عنوان رنگ در طراحی بسته بندی انتخاب می شه محصول، مقتدرانه تر، گران تر و با ارزش تر نشون داده شه.رنگ مشکی یه مقدار رمز و راز، ترس و از طرف دیگه ظرافت و کلاس رو به محصول اضافه می کنه.

شما می تونین با ترکیب رنگ مشکی و چند رنگ دیگه در طراحی بسته بندی پیامی رو به مشتریان بالقوه خود بفرستید. اضافه کردن رنگ طلایی به طراحی بسته بندی باعث ایجاد ظرافت می شه و این ترکیب بازارهای گرون رو به خود جذب می کنه. رنگ نقره ای هم اثری مشابه داره.ترکیب رنگ مشکی و قرمز می تونه ترکیب جذابی رو بسازه، تا حدی که این ترکیب بخشی از میراث مردم اسپانیا هستش. اضافه کردن صورتی به ترکیب رنگ بسته بندی پیامی رو واسه جذب بازار بانوان بوجود میاره.

معنی رنگ آبی در طراحی بسته بندی

آبی رنگ اعتماد، صداقت، قدرت و وحدته. وقتی که در طراحی بسته بندی خود از آبی استفاده می کنین با اون اطمینان و اعتمادی که مشتری می تونه به محصول داشته باشه رو بیان می کنین. آبی تیره محصول رو حرفه ای تر، مهم و محافظه کارانه و آبی کمرنگ محصول رو خلاقانه تر نشون میدن.

واسه مشاهده نمونه کارا و تعرف طراحی بسته بندی به وسیله شرکت می تونین به صفحه طراحی بسته بندی مراجعه کنین.